KAZUYO NAKANO NEW YORK PRESS

掲載メディア The publication media (partly)

USA

「VOGUE」「ELLE」「NEW YORK MAGAZINE」「ACCESSORIES」「Lucky」「TEEN VOGUE」「GLAMOUR」「marie claire」「InStyle」「Town&Country」ほか

 

JAPAN

日経ウーマン、文芸春秋、WWD JAPAN、WWD USA、繊研新聞、読売新聞、朝日新聞、WASABI、CLASSY、

VOGUE NIPPON、ELLE JAPAN、SPURほか

 

いままで300回以上メディアに掲載される。

メディアに見る KAZUYO NAKANO NEW YORK

全ての女性は個性があって美しい---「私の作るバッグは、アートではなくてツール。だから、使いやすく、いかに女性を美しく引き立てるかが大切なんです。デザインの際も、女性がそのバッグを持つときの背景までを想像しますね。バッグだけが全体から浮いてしまうことなく、持つ人の個性を際立たせるよう、デザインのバランスを常に考えています。」(WASABI:2007年4月号)

 

パワフルかつエレガント。NY発の日本人ブランドで初の成功を収め、世界に進出---初コレクション「モンダーノ」が大ヒットし、一躍有名に。「デパートのショーウィンドーを自分のバッグが埋め尽くし、マンハッタンで道行く人びとが自分のバッグを下げているのを見たときは、感動しましたね。」(日経ウーマン:2005年3月号)

 

ケニア女性とのコラボで生まれたバッグ---自分のブランドを作って7年。ケニア女性の経済的自立のために、職業訓練のサポートを始めた。ニューヨークで売れるようなバッグをデザインし、ケニアの女性が生産に携わるというシステムで、売れ行きは上々。収益金を手渡すために、再びケニアを訪れた。(ELLE JAPAN:2005年1月)

KAZUYO NAKANO to watch in the media

"My bag to make is a tool not art" - - - which all women have personality, and is beautiful. Therefore it is easy to use it and is important how you patronize a woman beautifully. The verge of the design imagines a background when a woman has the bag. I always think about balance of the designs to individualize the personality of a standing person without only a bag loosening on the whole. (WASABI: April, 2007 issue)

I am powerful and elegant. I gain the first success, and advance---first collection "MONDANO" makes a big hit in the world and is famous for a Japanese brand of the departure from NY at a bound. When "one's bags filled up the shopwindow of the department store and watched that the people who went to the way in Manhattan lowered one's bag, I was impressed".

(Nikkei woman:) March, 2005 issue)

Make a brand of bag---oneself born with the collaboration with the Kenyan woman; and seven years. For independence of the Kenyan womanomics, I began support of the vocational training. I design a bag selling in New York, and, by a system that a Kenyan woman is engaged in production, the sales are excellent. I visited Kenya again to hand you earnings. (ELLE JAPAN: January, 2005)

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It's easy.

Cosmopolitan Japan

press to zoom

Cosmopolitan Japan

press to zoom
WWD USA 1998
WWD USA 1998
press to zoom
WWD USA
WWD USA
press to zoom
WWD USA 1997
WWD USA 1997
press to zoom
ELLE july
ELLE july
press to zoom
日経ウーマン
日経ウーマン

NIKKEI WOMAN

press to zoom
SPUR
SPUR
press to zoom
SPUR
SPUR
press to zoom
press to zoom
SHOZANDLGAG
SHOZANDLGAG
press to zoom
Fuzisankei business
Fuzisankei business

フジサンケイビジネス

press to zoom
ASAHI SHINBUN 2002
ASAHI SHINBUN 2002
press to zoom
ELLE_Jan2005
ELLE_Jan2005
press to zoom
VOGUE
VOGUE
press to zoom
DOMANI
DOMANI
press to zoom
DOMANI
DOMANI
press to zoom
OGGI
OGGI
press to zoom
ELLE USA
ELLE USA
press to zoom
press to zoom
CREA
CREA
press to zoom
WWD JAPAN 2003
WWD JAPAN 2003
press to zoom
WWD JAPAN 2003
WWD JAPAN 2003
press to zoom
wasabi-2 2007
wasabi-2 2007

わさび

press to zoom
WASABI
WASABI

わさび

press to zoom
BUNGEI SYUNNZYU 2004
BUNGEI SYUNNZYU 2004

文芸新樹

press to zoom
Yomiuri Newspaper Oct_24_2001_edited
Yomiuri Newspaper Oct_24_2001_edited
press to zoom
arukikata New York
arukikata New York

歩き方

press to zoom
Anan Aug_2003
Anan Aug_2003
press to zoom
Ginza Oct_2003
Ginza Oct_2003
press to zoom
In Style Mar._2004
In Style Mar._2004
press to zoom
New York Magazine Apr_2003
New York Magazine Apr_2003
press to zoom
Lucky Aug_2003
Lucky Aug_2003
press to zoom
Vogue Japan
Vogue Japan
press to zoom
Vogue Japan
Vogue Japan
press to zoom
Weekly US
Weekly US
press to zoom