KAZUYO brand concept

Elegance, Prestige, Maturity

I got the deep-rooted support of high woman professionals

of the sense of beauty that rose in confidence as the brand

which enhanced the dignity of the successful woman

and flexible strength in each world city including city New York of adult.

A certain dignity coloration and design supports

the identity of women having a firm axis

and is the tool which can individualize the personality beauty again.

ブランドと会社の歩み

1997年  2月、KAZUYO NAKANO Inc. 設立。

 5月、「KAZUYO NAKANO NEW YORK」をブランド名として卸業を開始。ENKアクセサリーサーキットに参加し始める。

「ヘンリー・ベンデル」、「ビッグドロップ」などの、アメリカの専門店、高級百貨店と取引が始まる。

同年12月には、フラッグストア(小売)をノリータ地区に開設。 

 

1998年  初のコレクション「モンダーノ」が、ニューヨークの女性の間でヒット, 街中で頻繁に見かけられるようになる。

次作コレクション「フィオリーナ」は、5番街「ヘンリー・ベンデル」のウインドウを埋め尽くし、同社社長が自ら売り上げを確認しに来るほどのベストセラーとなる。 

 

1999年  アメリカでの卸業の拡大。ENKコートリーに参加開始。「バーニーズ」、「ブルーミングデールズ」、「ニーマン・マーカス」、「スクープ」など、米国内専門店60店舗以上と取引が始まる。

また、パリのプレミアクラッセにも参加し、海外に市場を約30店舗以上に拡大。日本のほか、「ジョイス香港」、「ハロッズ・ロンドン」など。 

 

2000年   三井物産と日本市場の輸入販売独占契約を結ぶ。阪急梅田ほか、専門店での販売を開始。

また、アメリカ国内だけでなく、海外との取引も拡大し、取引店舗数が300を超える。 

事業拡張と新たな試み

2001年 KAZUYO NAKANO CLOTHING LINEを設立。販売開始とともに、大きな反響を呼ぶ。 

経営拡張に伴い、翌年、ショップをソーホー地区に移転。

 

2003年にはヨシナガ株式会社と日本独占製造販売契約を結び、アメリカと日本同時期展開販売が始まる。

日本での取引先は、六本木/有楽町エストネーション、銀座松屋など。

 

2004年には、日本橋三越本店新館にアンテナショップをオープン。

日本国内卸15店舗。新宿/京都伊勢丹、梅田/心斎橋大丸、名古屋高島屋など。

 

2007年の時点で、日本国内のハンドバッグ卸は22店舗、財布は47店舗へ拡大。 

同時期に、ケニアの女性の自立を支援すべくデザインしたバッグの販売を開始。

 

2009年、乳がん撲滅/早期発見キャンペーンの「ピンクリボン運動」の特別企画品を販売。

 

2010年 ソ-ホーのフラッグショップを閉店、パーソナルショッピングを開始。「クロコ・コレクション」の販売を開始。

 

2011年 日本の大手テレビ通販番組である「ジュピター・ショップチャンネル」にて、トータルファッションとしての「ニューヨーク流エレガンス」の提供を開始する。

Step of a Brand and the Company

In February, 1997, I establish KAZUYO NAKANO Inc.

In May, I start wholesale business as a brand name in "KAZUYO NAKANO NEW YORK". I begin to participate in ENK accessories circuit. "Henri Bendel", the American store specializing in "big candies", high-quality department store and business begin. In December of the year, I establish a flag store (retail) in the NORITA district.

Collection "MONDANO" of the beginning of 1998 makes a hit among women of New York.

I come to be seen frequently in downtown. Next product collection "Fiorina" buries a window of Fifth Anenue "Henri Bendel" exhaustively, and it is with a bestseller as the company's president comes to confirm sales by oneself.

It is extended the wholesale business in U.S.A. in 1999. I participate, and it is started by ENK coat Lee. "Barney's ,"

Business begins with ''Barney's'' "Bloomingdales" "Neiman-Marcus", more than 60 specialty stores including "the scoop" in the United States.

In addition, I participate in PREMIERE CLASSE of Paris and enlarge a market abroad than approximately 30 stores. Other than Japan "Joyce Hong Kong", "Harrods London."

I enter into the import and sales exclusive contract of the Japanese market with Mitsui & Co., Ltd. in 2000. Hankyu Umeda others,I start the sale in the specialty store.

In addition, not only the United States but also the business with foreign countries spreads, and the number of the business stores exceeds 300.

Dispatch base of the Kazuyo philosophy

I expanded into new product categories in 2001, clothing, small leather goods,  milinaries, scarfs, and jewelry.

With management expansion, I move the store to the Soho district, turning KAZUYO NAKANO into a full-fledged lifestyle brand.

I enter into exclusive production sales contract in Japan with Yoshinaga Co., Ltd. in 2003, and development sale begins for U.S.A. and the Japanese same period. A business partner in Japan Roppongi / Yurakucho est nationality, Ginza Matsuya.

In 2004, it is opened an shop at Nihonbashi Mitsukoshi.

sold to 15 department stores in Japan, Shinjuku / Kyoto Isetan, Umeda / Shinsaibashi Daimaru, Nagoya Takashimaya.

As of 2007, 22 stores, wallet escalate the handbag wholesale in Japan to 47 stores.

I start the sale of the bag which I designed in order to support the independence of the Kenyan woman for the same period.

In 2009, I sell a special plan product of "the pink ribbon motion" of the breast cancer destruction / early detection campaign.

I close flagship shop of SOHO in 2010 and start personal shopping. I start sale of "the black co-collection".

I start an offer of "the New York style elegance" as the total fashion with "the Jupiter shop channel" which is a Japanese major TV mail order program in 2011.